Revista Bursa Construcţiilor nr. 8 / 2017

14 SOLUŢII SMART IMPLEMENTATE ÎN ALBA IULIA ÎNCĂ DIN PRIMUL ANStâlpii inteligenţi de iluminat economisesc electricitate între 50% şi 70%

Smart City /

Stâlpii inteligenţi de iluminat economisesc electricitate între 50% şi 70%
  • document ataşat apasă aici pentru a descărca.

    Orange a finalizat prima etapă a proiectului-pilot Alba Iulia Smart City

    1TB de date utilizate prin soluţiile de Wi-Fi în autobuzele din Alba Iulia

    Orange România a finalizat prima etapă a proiectului-pilot Alba Iulia Smart City şi a început etapa de analiză a primelor date colectate prin soluţiile implementate. Iniţiativa are drept rezultat, la aproape un an de la semnarea acordului de colaborare cu Primăria Municipiului Alba Iulia, finalizarea instalării echipamentelor şi începerea perioadei de analiză a datelor.

    În prezent, în Alba Iulia sunt peste 600 de senzori care, alături de reţelele de comunicaţii mobile, fixe şi destinate obiectelor conectate, creează o infrastructură digitală a oraşului, care are la bază o platformă open data prin intermediul căreia aplicaţiile dezvoltate de start-up-urile partenere conectează autorităţile locale, localnicii, turiştii, precum şi antreprenorii din Alba Iulia. În acest mod, infrastructura digitală a oraşului facilitează noi oportunităţi, precum şi o optimizare a resurselor locale.

    Soluţia de management al iluminatului public a generat economii între 50-70% la consumul de energie electrică, în funcţie de intensitatea luminii selectate pentru fiecare stâlp, iar soluţia de management al apei este în curs de instalare. Orange a instalat 100 de dispozitive de iluminat inteligent pe cinci străzi din Alba Iulia. Stâlpii de iluminat sunt alimentaţi cu electricitate şi în timpul zilei, astfel că este posibilă adăugarea altor soluţii de oraş inteligent ca hotspot-urile Wi-Fi sau camerele de supraveghere.

    Prin senzorii de monitorizare a calităţii aerului instalaţi în cele 15 autobuze dotate cu hotspot-uri Wi-Fi, cetăţenii pot şti în orice moment care sunt zonele din oraş în care pot avea fără probleme activităţi în aer liber. De asemenea, soluţia oferă atât autorităţilor, cât şi cetăţenilor, informaţii cu privire la impactul pe care activităţile de zi cu zi le au asupra mediului. Astfel, în prima zi de şcoală, când a crescut utilizarea maşinilor personale, s-a observat că nivelul de compuşi organici volatili din atmosferă a fost influenţat negativ.

    Liudmila Climoc, Chief Executive Officer în cadrul Orange România, a declarat: "Proiectul-pilot de la Alba Iulia este o mare oportunitate pentru comunitate, cât şi pentru Orange. Noi avem ocazia de a crea o platformă «convergentă» a soluţiilor şi tehnologiilor pe care le avem şi de a vedea performanţa lor, cum pot schimba în bine viaţa unui oraş. Pentru comunitate este o oportunitate pentru că proiectul de Smart City este cu şi despre oamenii care îşi pot construi oraşul aşa cum şi-l doresc, conexiune cu conexiune. La un an de la începutul proiectului, primele rezultate ne oferă o imagine încurajatoare a modului în care această platformă conectată poate deschide noi oportunităţi şi poate reprezenta un motor de creştere economică la nivel local".

    Mircea Hava, Primarul municipiului Alba Iulia, a declarat: "În momentul de faţă, Alba Iulia s-a angajat într-un dialog complex pe tema Smart City cu diverşi parteneri, tocmai pentru că soluţiile smart deservesc paliere distincte, dar totuşi interconectate din viaţa unui oraş. Alba Iulia a avut şansa unui grant, a unei burse de studiu prin care ni s-a recompensat viziunea. Parte din acest grant vine de la Orange, iar acesta este momentul în care procurarea inovaţiei şi a tehnologiei via Orange arată, într-un timp scurt, cum asta produce beneficii directe. Le mulţumesc pentru interes şi pentru că au ales să fie parte din proiectul pilot Smart City 2018. Nu ne oprim aici! Trebuie să întărim acest dialog cu parteneri ca Orange şi trebuie să definim, ca municipalitate, cadrul financiar şi economic, stabilitatea de care este nevoie pentru a atrage cât mai mulţi investitori privaţi. Atunci, oraşul va trece de la basic la evoluat, de la faza de laborator, la faza de oraş care implementează cu adevărat soluţii smart".

    Nicolaie Moldovan, City Manager Alba Iulia, spune: "Un oraş inteligent este un spaţiu în care calitatea vieţii locuitorilor săi este pe primul loc. În colaborarea municipalităţii albaiuliene cu Orange exact asta vrem să facem: să aducem Alba Iulia mai aproape de avantajele tehnologiei smart, pentru a creşte calitatea vieţii. Beneficiem astăzi de o multitudine de oportunităţi pentru a pune tehnologia la treabă. Noi, la Alba Iulia, nu am vrut să pierdem acest tren, pentru că suntem conştienţi că performanţa se face doar atunci când te foloseşti de absolut toate resursele disponibile şi ai o viziune pe termen lung, o viziune care te ajută să conectezi trecutul cu ceea ce ai acum la îndemână pentru a construi un viitor pliabil pe nevoile comunităţii. Creşterea mediului de business, promovarea oraşului pentru dezvoltarea turismului, introducerea de soluţii smart în educaţie, optimizarea conec-tivităţii şi a utilizării resurselor disponibile - toate acestea sunt elemente pe care le avem în vedere în proiectul pilot implementat de către Orange în oraşul nostru".

    Reţeaua Wi-Fi a oraşului Alba Iulia include peste 228 puncte de acces în cetate şi oraş şi 15 puncte de acces în mijloace de transport în comun. În aproape un an de funcţionare a hotspot-urilor Wi-Fi în autobuze, aproximativ 8% din populaţia de 60.000 de locuitori din Alba Iulia a accesat serviciul, generând peste 1TB de date în sesiuni cu o durată medie de 30 minute.

    Oraşul Alba Iulia deţine reţele de internet în bandă largă, 4G/4G+, Wi-Fi şi LoRaWAN furnizate de Orange România şi securizate prin platforma Business Internet Security. Reţeaua dedicată obiectelor conectate la internet (IoT), LoRaWAN, acoperă prin 6 gateway-uri întregul oraş şi conectează 150 de senzori de iluminat şi apă. Reţeaua LoRaWAN este folosită şi de alte companii pentru soluţii IoT, în afara proiectului-pilot de smart city dezvoltat de Orange România. Prin platforma Business Internet Security la Alba Iulia se observă diferenţe de comportament în spaţiul educaţional comparativ cu cel public (cetate, autogară). La Universitate sunt folosite cu predilecţie aplicaţii în cloud, în special e-mail, comparativ cu autogara, unde sunt accesate aplicaţii colaborative (Whatsapp) sau VoIP. Platforma a permis blocarea a peste 240.000 site-uri maliţioase şi de phishing la Universitate. Se mai observă că numărul de utilizatori Wi-Fi este în creştere constantă, reflectată şi în creşterea traficului şi a diversităţii aplicaţiilor accesate.

    Guvernare digitală

    Cetăţenii pot comunica mai uşor cu autorităţile pe subiecte de interes public prin intermediul platformei de conectare la Wi-Fi. Până în acest moment au fost desfăşurate 9 sondaje la care au participat peste 4300 de utilizatori ai mijloacelor de transport în comun. Aplicaţia Civic Alert îi ajută pe oameni să alerteze autorităţile asupra problemelor identificate în oraş.

    Prin soluţia City Analytics, primăria poate urmări tendinţe ale traficului pietonal din oraş, în funcţie de momentul zilei sau condiţiile meteorologice, identificând, de asemenea cele mai comune trasee. În Alba Iulia, media de vizitatori unici în cetate este între 30.000 şi 15.000 de oameni pe săptămână.

    Duminica sunt în cetate cei mai mulţi vizitatori unici, pe când în zilele de marţi, cei mai puţini.

    Rezultatele soluţiei City Analytics, în acest an, au arătat că cei mai mulţi vizitatori noi au ajuns în Alba Iulia pe 16 iulie, în contextul în care, la 2 ore distanţă, în comuna Avram Iancu, a avut loc evenimentul "Târgul de Fete de pe Muntele Găina" (15-16 iulie 2017);

    Societate digitală

    Soluţia de clasă digitală a fost instalată în două licee din Alba Iulia şi include tablete, catalog digital, acces la Internet prin Wi-Fi securizat şi cu trafic web filtrat. Pe lângă utilizarea catalogului pentru anul şcolar 2017-2018, în aplicaţie au fost încărcate datele legate de performanţa şcolară pentru ultimii 3 ani. În total, anul acesta vor beneficia în Alba Iulia de această soluţie 120 de profesori şi aproape 1500 de elevi.

    Prin introducerea în catalogul digital a datelor din ultimii trei ani, se pot observa tendinţe în comportamentul şcolar al copiilor. Spre exemplu, în anul şcolar 2016-2017, absenţele au scăzut cu 50% comparativ cu anii anteriori în cele două licee analizate. În intervalul 2015-2017, în 2017 s-a înregistrat cea mai mică medie a notelor pentru clasa a 12-a (8,96) comparativ cu ceilalţi ani, dar şi o creştere de 133% a numărului de elevi cu media generală 10 faţă de anul 2015.

    Prin aplicaţia e-alba iulia, disponibilă pe Android şi iOS, turiştii au acces la informaţii despre principalele obiective ale oraşului, iar business-urile locale pot organiza campanii dedicate. În acest moment, aplicaţia are 1200 de utilizatori care au iniţiat peste 11.300 sesiuni.

    În plus, ca parte a proiectului- pilot dezvoltat de Orange, 4 echipe de elevi şi studenţi din Alba Iulia au prezentat soluţii pe tema smart city la hackathon-ul Innovation Labs, iar una dintre ele s-a calificat la finala Demo Day 2017 din Bucureşti.

    De asemenea, ca urmare a acceptării Orange în programele de cercetare şi dezvoltare Horizon2020, MATILDA şi SLICENET, Alba Iulia va deveni beneficiarul tehnologiilor 5G cu aplicabilitate pe verticala smart city.

    Proiectul MATILDA are 17 parteneri din 10 ţări şi este conceput să faciliteze dezvoltarea unui ecosistem în care industriile să exploateze potenţialul tehnologiilor 5G, dezvoltarea aplicaţiilor şi serviciilor inteligente în cadrul reţelelor virtuale, precum şi aplicabilitatea pentru diferite verticale, precum cea dedicată oraşelor inteligente.

    Proiectul SLICENET are 15 parteneri din 11 ţări şi urmăreşte să aducă beneficiile tehnologiei 5G având la bază o arhitectură 5G de tip reţea. Proiectul se concentrează pe zona de segmentare a reţelei, astfel încât resursele să fie distribuite eficient, la cerere, pentru diferite scenarii de utilizare, de la zona de Smart City, până la cele de sănătate sau reţea de telecomunicaţii inteligentă.

    Orange propune o strategie de smart city de tip open data şi o arhitectură care oferă acces la dezvoltarea ulterioară a unor noi aplicaţii care pot agrega informaţii din oraş. O implementare Smart City 5G este legată de telemanagementul apei şi al iluminatului public în oraşul Alba Iulia.

    Pub

    Opinia Cititorului

    Acord

    Prin trimiterea opiniei ne confirmaţi că aţi citit regulamentul de mai jos şi că vă asumaţi prevederile sale !

    Revista BURSA Construcţiilor

    Vreţi să fiţi la curent cu proiectele iniţiate sau în dezvoltare pe întreg cuprinsul ţării? Care sunt planurile autorităţilor locale în ceea ce priveşte investiţiile în construcţia de locuinţe, spaţii comerciale şi de birouri, infrastructură?

    Vreţi să aflaţi noutăţile pe piaţa materialelor de construcţie?

    Peste optzeci de pagini cu informaţii utile în revista "Bursa Construcţiilor"!

    În exclusivitate - devize pe proiect, preţurile medii ale materialelor şi serviciilor de construcţii.

    Aflaţi care sunt cele mai bune plasamente imobiliare ! Ce şi unde se va construi, care sunt proiectele în curs de execuţie şi toate informaţiile necesare unui investitor pe piaţa imobiliară (preţuri, tendinţe din Bucureşti şi din întreaga ţară).

    Locuinţe

    Proiecte

    Amenajări

    Smart City

    Materiale

    Preţuri

    Finanţare

    Companii

    Internaţional



    0,1022